PREMIERA 2025
Vabljeni na voden ogled po razstavi 6. trienala mladih umetnic in umetnikov Premiera 2025! Kustosinji razstave Maji Antončič se bodo pridružili tudi nekateri sodelujoči avtorji in avtorice.
Razstave umetniške produkcije mladih umetnic in umetnikov so se v zadnjem desetletju razmahnile in postale utečena praksa mnogih galerij, kulturnih centrov in festivalov. Če je bila prva razstava Premiera Centra sodobnih umetnosti leta 2008 v slovenskem prostoru ena redkih manifestacij, kjer so prostor za profesionalno predstavitev dobili umetniki in umetnice, ki so šele zaključevali umetniške študije in vstopali na umetnostno prizorišče, je danes le ena od mnogih, ki so si po kuratorskih pristopih in obsegu zelo različne. Njeno kontinuiteto in prepoznavnost kljub temu vidimo kot pomemben prispevek sledenju sodobnim umetniškim praksam pri nas. Skupinska razstava, ki jo pripravimo na podlagi izbora umetnic in umetnikov, prijavljenih na odprti poziv, je eden od pogledov na razvoj sodobne vizualne ustvarjalnosti in na potenciale, ki jih prinaša. Hkrati je simptomatska sled rezultatov akademskih študijskih okolij ter sistemov, ki se vzpostavljajo (ali se ne) znotraj umetnostnega polja. Razstava nam prikaže aktualne pristope k obravnavi umetniških medijev – ti seveda segajo tudi preko dolgo uveljavljenih likovnih praks – in skuša povezati tako tiste umetnice in umetnike, ki so že razvili prepoznaven umetniški jezik kot tiste, ki svoje prakse razvijajo ob koncu študija na akademijah. Obraz daje novim generacijam ustvarjalk in ustvarjalcev ter obenem decentralizira možnost za njihove predstavitve v slovenskem prostoru.
Letos na trienalu Premiera predstavljamo kar 21 umetniških del, ki jih je pripravilo 24 umetnikov in umetnic. Razvejano polje sodobne ustvarjalnosti, ki postavlja nove izzive, razkrivajo skozi prikaz študijskih in poglobljenih metod ustvarjanja v sodobnem slikarstvu in kiparstvu, intermedijskih praksah, fotografiji in animiranem filmu, performansu in instalaciji ter dela spajajo z artikulirano sporočilno vsebino. Enoten tematski okvir razstave se izmika, saj odprtega poziva vsebinsko ne zamejujemo – kuratorski pristop se torej oblikuje ob samem pregledu in izboru del – nedvomno pa kaže na težnjo po drugače postavljenih razmerjih med medijem in sporočilom, med vsebino dela in njegovim nosilcem, med delom in umetnikovo intimo, med telesom in prostorom.